Äventyrsdatabasen: Sökresultat

”ZOMBIES! - Inget botemedel. Ingen räddning. Inget hopp. Inga problem.”

Deltagare (antal & ålder)

7 -20 st. Äventyrare(psc)

Antal ledare

15+

Målsättning/ämnen som lärs ut

ett obehagligt kul möte med crash-kurs i flockbeteende

Tidsåtgång

2 - 2,5h

Terräng/lokal

villa område med mycket gator och lite folk ute. (idealet hade varit helt ute i ödemaken)

Materiel

Zombies: Smink, trasiga kläder av valfri sort. Proffessorn: Vitrock och flaskbottenglasögon, två provrör med blå vätska i. Frank: Rock, hatt och solglasögon, en bunt förfalskade medborgligaintyg. Militärposten: osorterade gröna camokläder och fejkvapen, blomspruta med vatten i och en elektronisk mätare av något slag. samt strålkastare och avspärrningsband.

Story

Man börjar mötet som vanligt men med en, för scouterna okänd person, med filmkamera som ska göra ett arbete om scouting och filma ett vanligt möte(han följer med scouterna genom hela mötet) efter en stund hörs lite smatter och skott utanför och en ledare dyker in och berättar att det är en Zombiehord lös och alla måste fly. Han känner dock en professor som kanske kan hjälpa dom. utanför scoutlokalen dyker zombies upp och anfaller. ledaren faller och zombiehorden börjar äta på honom. Under ledning av en ledare flyr avdelningen och beger sig till professorn. Där får dom veta att militären spärrat av området och man kommer inte ut om man är smittad eller inte har papper som visar att man är medborgare. Han vet vart en viss Frank finns som har rätt sorts papper. dom får även med sig två provrör med ett botemedel mot zombie-epedimien som måste komma till militären för att testas och massproduceras. på väg till Frank blir avdelningen övefallen två gånger av zombies och ytterligare en ledare offrar sig och stryker med. Hos Frank får man köpa papper och blir anvisade till närmaste vaktpost på vägen dit blir dom än en gång överfallna av zombies här faller den siste ledaren och scouterna får själva ta sig till vaktposten. dom kommer igenom och får en karta till ett säkert ställe(scoutlokalen) och går dit. väl där finns ledare på plats och avslutar mötet.

Genomförande

Kräver vissa förberedelser. det behövs rätt mycket funk. Vi bjöd in seniorerna att vara zombies. minst 5 - 8 zombies(helst fler) minst 3 militärer. minst 5 ledare till övriga roller. vägen som deltagarna ska gå måste rekas och även stämma med zombie-hordens förflyttningar. Vi gjorde en karta till funket med hur de skulle gå och även en manual/rollbeskrivning till zombies och vaktposter. (Dom finns kvar, maila vid intresse) Vi ringde även polisen och lät dom veta vad vi skulle göra och var för att undvika missförstånd med oroliga kringboende(Vi fick lyckligtvis inga problem av den sorten) Det viktigaste är att man håller ihop gruppen under flykten. Man bör definitivt veta om alla scouter på avdelningen klarar av en sådan här utmaning. mötet efter kan man ha filmvisning av den senaste tio-i-topp rullen "Zombies!" vinnare av en orvar i kategorien för mest realistiska hand-cam rulle. :-)

Idéskapare

Andreas/Skot - avoozl83@gmail.com
Föregående Nästa
Tillbaka till sökresultat
Äventyr 10 av 14

| Hemsida | Sök | Lista alla |



Powered by DBMan
Copyright 1998 Gossamer Threads Inc.